marți, 6 octombrie 2009

FURIE

Ce inseamna FURIE ? Conform DEX : FÚRIE, furii, s.f. Stare de extremă iritare în care se pierde stăpânirea de sine; mânie nestăpânită; violență.
Cum se manifesta?

Furia e o emotie coplesitoare. Nu e usor sa o tii in frau. Componentele sale sunt la nivel fiziologic (inima bate mai tare, respiram diferit, temperatura corpului poate creste, poate aparea tremurat, cat si multe alte simptome ce difera de la o persoana la alta.

Poate sa apara transpiratie, roseate sau paloare, o senzatie de agitatie sau de sfarseala in corp. Organismul se pregateste ca pentru a face fata unei situatii de criza si "ambaleaza motoarele", la nivel psihologic (o gama de emotii ce insotesc furia) si cognitiv (gandurile pe care le avem in aceste moment).

Cati dintre noi nu am facut lucruri necugetate " la furie". Dimineata am auzit la radio ca o tipa din Marea Britanie i-a muscat limba iubitului ei , intr-un moment de furie, acesta avand nevoie de spitalizare :)) . Totusi, e bine a ne manifestam furia? Psihologii spun ca FURIA este trairea disfunctionala si trebuie " educata" prin intermediul "gandurilor functionale" , defapt totul pleaca tot din mintea noastra, modul in care interpretam sau ne raportam fata de anumite intamplari sau afirmatii venite de la interlocutor - cauza propriu-zisa.

2 comentarii:

Ligia L.E.I. spunea...

Parerea mea Dorina este ca nu e bine sa refulezi aceasta stare de furie pe care o avem fiecare. Si nu ma refer aici ca e bine sa zbieri si sa dai cu toate de toti pereti. Parerea mea e ca e bine sa discuti cu cineva cauza starii tale pentru a gasi o solutie la problema. Si in al doilea rand a manifesta sau nu starea de furie depinde si de caracterul fiecaruia.Sunt persoane care pot sa se abtina si altele nu. Eu zic ca e mai bine saspui ce te framanta pentru a nu lasa sa se acumuleze prea multi nervi si sa ajungi ca la un moment dat sa "explodezi". Oricum frumos subiect...ar trebui dezvoltat...mai ales despre starile de furie la locul de munca...pentru ca toti am trecut prin asa ceva. Te pup

Tweety spunea...

Ligia, ai dreptate cu furia la locul de munca. Mie personal o singura data mi s-a intamplat sa trebuiasca sa ies din birou si sa ma plimb 10 -15 min pentru a putea reveni la ganduri mai ortodoxe :)