vineri, 27 noiembrie 2009

Ce este Adevarul?

Ce este un ADEVAR? Mi-am ridicat aceasta intrebare acum cateva ore. De ce? Dintr-o intamplare, din care am concluzionat ca toata lumea isi raporteaza propriile pareri ca fiind defapt un adevar pur.
Fiind absolventa de psihologie, ma pune pe ganduri putin rationamentul acesta. Nu e ok - asa. Faptul ca avem o parere proprie si personala , nu o transforma automat in ADEVAR. Poate fi un "adevar" dar, subiectiv. Spre exemplu: daca eu cred ca maine va fi soare , asta nu-mi permite sa afirm ca da, asta e adevarul si maine va fi soare intr-adevar. Este o supozitie. Si, la genul acesta , mai mult sau mai putin, de afirmatii , ma refer.
In alta ordine de idei ... ADEVẮR, adevăruri, s.n. 1. Concordanță între cunoștințele noastre și realitatea obiectivă; oglindire fidelă a realității în gândire; ceea ce corespunde realității, ceea ce există sau s-a întâmplat în realitate. ♢ Adevăr obiectiv = conținutul obiectiv al reprezentărilor omului, care corespunde realității, lumii obiective, independent de subiectul cunoscător. Adevăr relativ = reflectare justă, însă aproximativă, limitată a realității. ♢ Loc. adv. Într-adevăr sau în adevăr = în realitate, de fapt. 2. Justețe, exactitate. Viitorul a confirmat adevărul calculelor sale

Niciun comentariu: